Anton Corbijn gastredacteur NRC DeLUXE

Anton Corbijn is gastredacteur van de nieuwste editie van DeLUXE, de glossy bijlage van NRC Weekend die komende zaterdag verschijnt. De veertiende editie van DeLUXE werd door Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media, onthuld tijdens de VIP-lancering in Club ABE in Amsterdam in het bijzijn van trouwe adverteerders en relaties, aldus een persbericht van de krant.

Het persbericht meldt verder:

In het begin van zijn carrière fotografeerde muziekliefhebber Anton Corbijn vooral muzikanten. Later werkte hij ook met acteurs, regisseurs en schilders, om vervolgens ook zelf te gaan regisseren en schilderen. Hij werd bekend met portretten van David Bowie, Björk, Elvis Costello en koningin Beatrix en regisseerde videoclips voor bands als U2, Metallica, Roxette, Coldplay en Nirvana.

‘Nog belangrijker dan de teksten in deze editie van DeLUXE zijn de foto’s, want die zijn bijna allemaal van Corbijn zelf,’ zegt Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van NRC Handelsblad. ‘We hebben een interview met Corbijn en laten ook de inmiddels 82 jaar oude John le Carré aan het woord, de schrijver van het boek A Most Wanted Man, dat Corbijn verfilmde.’ Verder wordt aandacht besteed aan de tweeduizend speeltuinen in Berlijn en een bijzonder schoolproject in Ethiopië, dat Corbijn bezocht om foto’s te maken voor de 65e editie van de kinderpostzegels.

De VIP-lancering van de 14e editie van DeLUXE werd mede mogelijk gemaakt door Club ABE, Moët en cateringbedrijf Gewoon & Meer.

Over DeLUXE
DeLUXE verschijnt al ruim twee jaar 3 keer in het voorjaar en 3 keer in het najaar als magazine bij NRC Weekend. Elke editie van DeLUXE wordt gemaakt met een gastredacteur, die een absolute expert is binnen zijn of haar vakgebied. Zo verleenden eerder Dries van Noten, Rem Koolhaas, Eva Marie Westbroek, Hussein Chalayan, Jessica Durlacher en Leon de Winter, Adrian van Hooydonk, Erwin Olaf, Benedikt Taschen, Lidewij Edelkoort, Wim Pijbes, Piet Hein Eek en Haider Ackermann hun medewerking. DeLUXE onderscheidt zich door de inhoud en de benadering van lifestylethema’s, maar ook door het opvallend grote formaat, aldus nog steeds het persbericht.

bron: PhotoQ


vorige pagina